Startseite
Menu
Inhalt
Kontakt
Suche
Sprachwahl
Wichtige Seiten
Portal
UniBE
Fakultäten
& Institute
Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
Departement Sozialwissenschaften
Institut für Kommunikations- und Medienwissenschaft
Fakultäten & Institute
Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
Departement Sozialwissenschaften
Institut für Kommunikations- und Medienwissenschaft
Institut für Kommunikations- und Medienwissenschaft
Menu
öffnen
Menu
schliessen
Institut für Kommunikations- und Medienwissenschaft
Forschung
Startseite
Studium
Forschung
Forschungsprojekte
Laufende Projekte
Abgeschlossene Projekte
Advisory Boards
Über uns
Portal
UniBE
Suchen
Suchen
Suchen
Abgeschlossene Projekte
Archiv Forschungsprojekte
Coding of online discussion following Facebook-Posts related to news articles on the veiling ban initiative
Exploring the mechanisms of selective exposure, political persuasion and participation
Auditing the information quality of voice assistants
Algorithmic content selection in Switzerland – a study of Google and YouTube
Exploring the mechanisms of resistance to political persuasion in the context of the Swiss ‘anti-burqa’ initiative
The Relevance of Communication during Corona Crises (RCCC)
Political Instrumentalization of Islam? Framing the Burqa as a Threat to National Values and Security in Switzerland and its Consequences (2018-2022)
Algorithmic curation of (political) information and its biases
Rezeption und Wirkung medialer Kommunikation im Kontext der europäischen Flüchtlingsdebatte (2016-2020)
Politisches Agenda-building in Zeiten eines hybriden Mediensystems – ein Vergleich zwischen Ländern und Themen (2014-2017)
The role of national parties for the politicization of EU integration (2014-2016) - an international comparison between six European countries (2013-2016)
The impact of challengers’ online communication on media agenda-building – a comparison across countries and issues (2011-2014)
Synthetische Biologie in der Gesellschaft. Eine neue Technologie in der öffentlichen Diskussion
Personalisierung von Politik – normative Bewertungsstandards, empirische Befunde und Effekte
Between Integration and Demarcation. Strategies and Effects of Party Campaigns in the Context of the 2009 European Parliament Elections". (2009-2011)
Freiwilligkeit und Mitgliederkommunikation in kantonalen Wahlkämpfen (2008-2011)
Sie sind hier
Institut für Kommunikations- und Medienwissenschaft
Forschung
Forschungsprojekte
Abgeschlossene Projekte
Oben